Thursday, 3 July 2014
မဟတ္တမ ဂန္ဒီ ( Mohandas Karamchand Gandhi )
ငယ္ဘဝ
ဂနၵီသည္ ငယ္စဉ္က ရာဂ်ကုတ္နွင့္ ဘနဂါးျမို့တြင္ ပညာသင္ျကားသည္။ ဂနၵီသည္ မ်ိုးရိုး အလိုက္ အသက္ ငယ္ငယ္နွင့္ပင္ အိမ္ေထာင္ျပုခဲ့သည္။ သို့ျဖစ္၍ ၁၇ နွစ္သား အရြယ္တြင္ အဂၤႅန္ျပည္ လန္ဒန္ျမို့သို့ ဝတ္လံုအတတ္ကို သင္ျကားရန္ အိနၵိယမွ ထြက္ခြာသြားေသာ အခါ သားသည္ အေဖပင္ ျဖစ္၍ေနေခ်ျပီ။ ဥပေဒပညာကို ၄ နွစ္ခန့္ သင္ခဲ့ျပီးေနာက္ ၁၈၈၉ ခုနွစ္တြင္ ဝတ္လံျဖစ္၍ အိနၵိယျပည္သို့ ျပန္လာျပီးလွ်င္ မံုဘိုင္းျမို့၌ စတင္ ေရွ့ေနလိုက္သည္။ သို့ေသာ္ ေကာင္းစြာ အက်ိုးမေပးေသးေခ်။ ၁၈၉၃ ခုနွစ္၌ ကားတိအာဝါးရွိ ကုန္သည္ တစ္ဦးက ငွားရမ္းသျဖင့္ ေတာင္အာဖရိကသို့ သြားေရာက္ကာ ထိုကုန္သည္၏ အမႈအတြက္ ေရွ့ေနလိုက္သည္။ ဂနၵိသည္ ေတာင္အာဖရိက၌ ျကာျကာေနရန္ စိတ္မကူးခဲ့ေခ်။ သို့ေသာ္ ျကာျကာေနရန္ အေျကာင္းတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
နိုင္ငံသား အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈ (ေတာင္အာဖရိက)
ထိုအေျကာင္းမွာ လူျဖူလူမဲ ခြဲျခားေသာစနစ္ေျကာင့္ ေတာင္အာဖရိက၌ ထာဝရေနေသာ အိနၵိယ တိုင္းရင္းသားတို့သည္ နိုင္ငံသား အခြင့္အေရးနွင့္ အျခားအခြင့္အေရးမ်ား မရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို့ေျကာင့္ ဂနၵီသည္ နာတဲျပည္၌ အေျခစိုက္ကာ နာတဲအနၵိယ ကြန္ဂရက္ကို တည္ေထာင္ျပီး အိနၵိယသားတို့၏ အခြင့္အေရးကို စဆင္ တိုက္ယူေလသည္။ ဂနၵီသည္ ေတာင္အာဖရိက၌ အိနၵိယျပည္သားတို့၏ နိုင္ငံေရးကို ျကိုးပမ္းရင္း ဝတ္လံုအျဖစ္ျဖင့္ ၁၇ နွစ္တိုင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာမွ ကမၻာတြင္ ဥဒါန္းတြင္ရစ္ေသာ သူ၏ နိုင္ငံေရး ျကိုးပမ္းမႈဝါဒကို ျကံစည္ေတြးေတာကာ လကေတြ့ က်င့္သံုးခဲ့ေလသည္။
ေတာင္အာဖရိကတြင္ အိနၵိယတိုင္းရင္းသားတို့သည္ တစ္နယ္မွ တစ္နယ္သို့ ျဖတ္ေက်ာ္ ကူးေျပာင္းခြင့္ မရျကေခ်။ ဂနၵီသည္ ထိုအခြင့္အေရး ရရန္ အိနၵိယတိုင္းရင္းသား ၃၀ဝ၀ တို့ကို ဦးစိး၍ ျပည္နယ္၏ နယ္နိမိတ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ေလသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မတရား ခ်ုပ္ခ်ယ္ေသာ ဥပေဒကို တိုက္ဖ်က္ရာ၌ ေတာင္အာဖရိက အစိုးရက အိနၵိယတိုင္းရင္းသား အမ်ားစုကို ဖမ္းဆီးျခင္းအားျဖင့္ အိနၵိယနိုင္ငံရွိ သူ၏ အမ်ိုးသားအားလံုး နိုးျကားလာေစရန္ ျဖစ္သည္။
ဤ အာဏာဖီဆန္ေရး တိုက္ပြဲကို သစၥာျဂဟဟု ဂနၵီက အမည္ေပးသည္။ သစၥာျဂဟ၏ နည္းပရိယာယ္မွာ အျကမ္းမဖက္ေသာ အနုနည္း သက္သက္ျဖင့္ အာဏာဖီဆန္ ေတာ္လွန္ ရန္ အဓိ႒ဌာန္ တည္ေဆာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤနည္းပရိယာယ္ကို အေျခခံေသာ ဂနၵီ၏ ဝါဒမွာ အဟႎသဝါဒ ျဖစ္သည္။ အဟႎသ ဟူသည္ကား ပါဏာတိပါတကံကို ျကဉ္ေရွာင္ ျခင္းတည္း။ ဂနၵီသည္ အဟႎသ၏ သေဘာတရားကို အက်ယ္ခ်ဲ့ျကည့္ျပီးလွ်င္ ကိုယ္နႈတ္နွလံုး သံုးပါးစလံုးျဖင့္ အျကမ္းမဖက္မႈကို သူ၏ နိုင္ငံေရးဝါဒ အေနျဖင့္ ျပ႒ဌာန္းခဲ့သည္။
ဂနၵီသည္ ၁၉၀၈ ခုနွစ္မွသည္ သစၥာျဂဟတည္ေဆာက္ေသာ ၁၉၁၄ ခုနွစ္အထိ ဝင္ေငြအလြန္ေကာင္းေသာ ေရွ့ေနအလုပ္ကို စြန့္ကာ ေတာင္အာဖရိကအေရးကို ျကိုးပမ္းခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ ေတာင္အာဖရိကဘုရင္ခံ ဗိုလ္ခ်ုပ္မႉး စမတ္သည္ အိနၵိယသားတို့ကို ပညတ္ေသာ ဥပေဒနွင့္ စည္းျကပ္ေသာ တစ္နွစ္လွ်င္ ၃ ေပါင္က် အခြန္ေတာ္တို့ကို ပလပ္လိုက္ရသည္။
အိနၵိယလြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈ
၁၉၁၅ ခုနွစ္တြင္ ဂနၵီသည္ အိနၵိယနိုင္ငံသို့ ျပန္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ပထမ ကမၻာစစ္ျဖစ္၍ ေနျပီ။ ထိုစစ္ကိုမွီ၍ လက္ေအာက္ခံနိုင္ငံမ်ားသည္ နိုးျကားလာခဲ့သည္။ သို့ျဖစ္ရာ အိနၵိယ၌ ဂနၵီသည္ ေတာင္အာဖရိက အေရးထက္ ျကီးက်ယ္ေသာ အိနၵိယနိုင္ငံေရး ျကိုးပမ္းမႈျကီးကို စတင္ေဆာင္ရြက္သည္။ အိနၵိယသို့ ျပန္ေရာက္လွ်င္ပင္ ဂနၵီသည္ အိနၵိယအမ်ိုးသား ကြန္ဂရက္၏ ဥကၠ႒ဌျဖစ္လာသည္။ အိနၵိယ အမ်ိုးသားစိတ္ဓာတ္ကို လံႈ့ေဆာ္ေပးရာျဖစ္ေသာ သတင္းစာတို့ကိုလည္း တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ဂနၵီ၏ ‘ယန္းအိနၵိယ သတင္းစာ’ (Young India) မွာ အထူးေက်ာ္ျကားခဲ့သည္။
ဂနၵီသည္ ရုရွားစာေရးဆရာျကီး လီယိုေတာ္စတြိုင္းအား အလြန္ျကည္ညိုသည္။ ေတာ္စတြိုင္း၏ အေတြးအေခၚတို့သည္ ဂနၵီအား လွြမ္းမိုးခဲ့သည္။ ထို့ေျကာင့္ ေတာ္စတြိုင္း၏ ျခိုးျခံမႈကို အတုယူကာ ေတာင္အာဖရိက၊ ဒါဗန္ျမို့၌ ဖီးနစ္ဟုေခၚေသာ ဓမၼသာလာယံေက်ာင္း၊ ဂ်ိုဟနၷက္စဘတ္အနီး၌ ’ေတာ္စတြိုင္းယာေတာ’ ဟုေခၚေသာ ဓမၼသာလာယံေက်ာင္းတို့ကို တည္ေထာင္သည္။ ျခိုးျခံမႈ၊ စည္းကမ္းျကီးမႈ၊ ေျကာက္ရြံ့ျခင္းကင္းမႈ စေသာ အက်င့္တို့ကို ထိုေက်ာင္းမ်ားမွ ျပုစုေပးခဲ့သည္။
စင္စစ္ ေတာ္စတြိုင္းယာေတာကို တည္ေထာင္သည္မွာ အိနၵိယနိုင္ငံေရး ျကိုးပမ္းမႈျကီးအတြက္ သစၥာျဂဟတည္ေဆာက္ရာတြင္ အေျခခံ စာရိတၱဗလ ျပည့္စံုေစရန္ ရည္ရြယ္သည္။ ဤရည္ရြယ္ရင္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ အခြင့္အခါမွာ အိနၵိယ၌ ေပၚလာခဲ့ျပန္သည္။ ဂနၵီသည္ အိနၵိယနိုင္ငံ အာမာဒဘတ္ျမို့တြင္ ေတာ္စတြိုင္းယာေတာနည္းသူ ေက်ာင္းသင္ခန္းတစ္ခု တည္ေထာင္ေလသည္။ ထိုေက်ာင္းသင္ခန္း၏ ပရိဝုဏ္မွေန၍ ဇာတ္နိမ့္သူ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားတို့၏ အေရးကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ဤသို့ ေဆာင္ရြက္ဆဲ ၁၉၁၉ ခုနွစ္ ဧျပီလ ၁၃ ရက္ေန့တြင္ ဗိုလ္မႉးခ်ုပ္ ဒိုင္ယာသည္ သူ၏ အဏာကို ဖီဆန္သည္ဟုဆိုေသာ အိနၵိယတိုင္းရင္းသား လူထုအစည္းအေဝး တစ္ရပ္ကို အမၼရစ္ဆာျမို့တြင္ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ေဖာက္၍ လူစုခြဲလိုက္သည္။ ဤအခ်ိန္မွာ အိနၵိယနိုင္ငံအား ျဗိတိသွ် အစိုးရက မြန္ေတဂူနွင့္ ခ်မ္းစဖို့တို့၏ အုပ္ခ်ုပ္မႈ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး စီမံကိန္းကို ေပးအပ္ဆဲ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ လူထုကို ေသနတ္နွင့္ ခြဲရာ၌ ေသေျကဒဏ္ရာရသူ မ်ားျပားေလရာ ဂနၵီ၌ စိတ္အလြန္ထိခိုက္သြားေလရကား ျဗိတိသွ် အုပ္ခ်ုပ္ေရးကို အျပင္းအထန္ ဆန့္က်င္ဘက္ျပုလုပ္သည့္ လမ္းစဉ္ကို ခ်မွတ္လိုက္ေလသည္။
ဂနၵီသည္ မြန္ေတဂူ၊ ခ်မ္းစဖို့ျပုျပင္ေရးကို သပိတ္ေမွာက္သည့္အျပင္ အိနၵိယတိုင္းရင္းသား အေပါင္းတို့သည္ မိမိတို့ရရွိထားေသာ ရာထူး၊ ဂုဏ္ထူးတို့ကို စြန့္၍ ျဗိတိသွ်အစိုးရတို့ တည္ေထာင္ထားေသာ ေက်ာင္းနွင့္ အဖြဲ့အစည္းမွ နုတ္ထြက္ျကျပီး အခြန္ေတာ္ကို မေပးေဆာင္ျကရန္ ေဆာ္ဩေလသည္။ ဤလႈပ္ရွားမႈေျကာင့္ ဂနၵီ၏ ခါဒါဝတ္ဆင္ေရးဟူေသာ ဝံသာနုရကၡိတ တရားသည္ ေပၚေပါက္လာျပန္ေလသည္။ ဂနၵီ၏ နိုင္ငံေရး ျကိုးပမ္းမႈေခတ္၌ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ပင္နီအကၤ်ီကိုသာ ဝတ္ဆင္ရမည္ဟူေသာ ဝံသာနုအဖြဲ့အစည္းတို့ လႈပ္ရွားလာခဲ့သည္။
၁၉၂၀ ျပည့္နွစ္တြင္ ဂနၵီသည္ အစိုးရနွင့္ မဆက္ဆံေရး နည္းပရိယာယ္ကို တစ္နိုင္ငံလံုး ပ်ံ့နွံ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေလသည္။ ထိုမွစ၍ ဂနၵီကို မဟတၱမ ဂနၵီဟု အိနၵိယျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးက ေခၚေဝၚလာျကသည္။ ထိုအစိုးရနွင့္ မဆက္ဆံေရး လုပ္ငန္းတြင္လည္း အေျခခံမွာ အနုနည္းသက္သက္ျဖစ္ေသာ သစၥာျဂဟပင္ျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ ျဗိတိသွ် ဆန့္က်င္ေရး စိတ္ဓာတ္တို့ ေပါက္ကြဲသည့္အခါ အဓိကရုဏ္းမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ထို့ေျကာင့္ ၁၉၂၄ ခုနွစ္တြင္ ဂနၵီသည္ ေထာင္ ၇ နွစ္ အျပစ္ေပးျခင္း ခံရသည္။ သို့ပါေသာ္ျငားလည္း ျပည္သူ့လႈပ္ရွားမႈေျကာင့္ အျပစ္ဒဏ္ ၆ လ ခံျပီးေနာက္ လြတ္လာသည္။
၁၉၃၀ ျပည့္နွစ္ ဧျပီလတြင္ ဂနၵီသည္ အိနၵိယျပည္ ဆားခြန္ေတာ္ ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္ရန္ လူစုလူေဝးနွင့္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ ဆားခ်က္ေလသည္။ ဤကိစၥေျကာင့္ ၁၉၃၀ ျပည့္နွစ္ ေမလ ၅ ရက္ေန့တြင္ ဂနၵီသည္ ေထာင္ဒဏ္ အျပစ္ေပးခံရျပန္၍ ၁၉၃၁ ခုနွစ္ ဇနၷဝါရီလတြင္ ေထာင္မွ လြတ္လာသည္။
ဤအခ်ိန္၌ အိနၵိယျပည္သည္ လန္ဒန္ျမို့တြင္ က်င္းပမည့္ မ်က္နွာစံုညီ အစည္းအေဝး၌ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ုပ္ခြင့္အတြက္ အေရးဆိုေနေသာ အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္။ အိနၵိယ ဘုရင္ခံ ေလာ့အာဝင္သည္ ဂနၵီနွင့္ ေစ့စပ္ရာတြင္ ဂနၵီသည္ အာဏာဖီဆန္ေရး လုပ္ငန္းကို ခဏရပ္စဲထား၍ လန္ဒန္ျမို့ မ်က္နွာစံုညီ အစည္းအေဝးပြဲသို့ ကြန္ဂရက္၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တက္ေရာက္သည္။ လန္ဒန္ျမို့မွ ျပန္လာေသာအခါ ဂနၵီနွင့္ အာဝင္တို့၏ ေစ့စပ္ေရးမွာ ပ်က္သြားျပီျဖစ္၍ ဂနၵီသည္ အက်ဉ္ခ်ထားျခင္း ခံရျပန္သည္။ ဤတြင္ ဂနၵီသည္ အစာမစားပဲ အေသခံမည္ဟု အဓိ႒ဌာန္ျပုသည္။ ထို့ေနာက္ လူထု၏ ဆူပူအေရးဆိုမႈမ်ားေျကာင့္ ျဗိတိသွ် အစိုးရက သူ့အား ေထာင္မွ လွြတ္ရျပန္သည္။
ဤအေတာအတြင္း ဂနၵီသည္ ဇာတ္နိမ့္သူမ်ား၏ အေရးကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ရာ ေထာင္က်ခံရေသးသည္။ ဇာတ္နိမ့္သူတို့၏ အေရးကို ေထာင္အတြင္းမွပင္ ဆက္၍ေဆာင္ရြက္ရာ ေနာက္ဆံုး၌ ဂနၵိကို ျဗိတိသွ် အစိုးရက ေထာင္မွလွြတ္လိုက္ရျပန္သည္။ ၁၉၃၄ ခုနွစ္ေရာက္ေသာ္ အိနၵိယျပည္ အုပ္ခ်ုပ္ေရးအသစ္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေပၚေပါက္လာခ်ိန္ ဂနၵီသည္ အိနၵိယအမ်ိုးသား ကြန္ဂရက္ကို ေခါင္းေဆာင္ရာမွ အနားယူလိုက္သည္။ ကြန္ဂရက္ဝင္တို့အား အုပ္ခ်ုပ္ေရးသစ္၌ ရာထူးယူ၍ ေဆာင္ရြက္ျကရန္ ညွြန္ျကားသည္။ ထို့ေနာက္ ေက်းလက္ေတာရြာ ျပုပင္ေရးစခန္း ဌာနခ်ုပ္ျဖစ္ေသာ ေဆးဗာဂရံရြာကေလးတြင္ေန၍ ေက်းလက္ျပုျပင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေလသည္။
၁၉၃၉ ခုနွစ္၌ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ျကီး ျဖစ္ပြားေသာအခါ ဂနၵီသည္ အိနၵိယျပည္ လြတ္လပ္မွသာလွ်င္ မဟာမိတ္တို့ကို ကူညီပူးေပါင္းနိုင္မည္ဟု ေျကျငာခဲ့သည္။ မူလက ဂနၵီသည္ နာဇီဝါဒနွင့္ ဖက္ဆစ္ဝါဒကို ဆန့္က်င္၍ ျဗိတိသွ် အစိုးရ အက်ဉ္းက်ပ္ေတြ့ေစမည့္ အလုပ္ကို ေရွာင္ခဲ့သည္။ သို့ေသာ္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လူထုဆနၵ ျပင္းျပလာေသာအခါ ဂနၵီသည္ ဘုရင္ခံ ေလာ့လင္လစ္ဂိုက ပူးေပါင္းကူညီရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္ကို လက္မခံခဲ့ေခ်။ ကြန္ဂရက္၏ သေဘာထားမွာ လံုးဝလြတ္လပ္ေရး မရလွ်င္ မကူညီဟူေသာ သေဘာထားျဖစ္သည္။ ထို့ေျကာင့္ ျဗိတိသွ်အစိုးရသည္ ဆာစတက္ဖို့ကရစ္ကို ဂနၵီနွင့္ ေစ့စပ္ရန္ ေစလွြတ္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ေခ်။ ဂနၵီလည္း အာဏာဖီဆန္ေရးကို စတင္လုပ္ေဆာင္ျပန္သည္။ ထို့ေျကာင့္ ဂနၵီနွင့္တကြ ကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္တို့ကို စစ္အတြင္း၌ ျဗိတိသွ်အစိုးရက ဖမ္းဆီးခ်ုပ္ေနွာင္ထားျပန္သည္။ သို့ေသာ္ အစာငတ္ခံျပီးေနာက္ ဂနၵီသည္ ၁၉၄၄ ခုနွစ္ ေမလတြင္ ေထာင္မွ လြတ္လာျပန္သည္။ ထို့ေနာက္ ၁၉၄၆ ခုနွစ္ ေမလ ၁၆ ရက္ေန့စြဲျဖင့္ ထုတ္ေဝေသာ ျဗိတိသွ်တို့၏ စကၠူျဖူစာတန္းပါ အိနၵိယျပည္ လြတ္လပ္ေရး စီမံကိန္းကို ဂနၵီသည္ ပယ္ခ်ခဲ့ျပန္သည္။
သို့ေသာ္ ဟိနၵူနွင့္ မူဆင္တို့သည္ အိနၵိယနွင့္ ပါကစၥတန္ခြဲေရး တြဲေရးကိစၥေျကာင့္ အျကီးအက်ယ္ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ေနျကသည္။ ထိုအဓိကရုဏ္းကို ပိတ္ပင္တားျမစ္ရန္ ဂနၵီသည္ ၁၉၄၇ ခုနွစ္ ဇနၷဝါရီလတြင္ အဂၤႅားအေရွ့ပိုင္းနယ္ဖ်ားသို့ နယ္လွည့္တရားေဟာထြက္ျပီးလွ်င္ ဟိနၵူနွင့္ မူဆလင္တို့ သင့္တင့္ေရးအတြက္ အစာငတ္ခံခဲ့သည္။ ဂနၵီသည္ အိနၵိယနွင့္ ပါကစၥတန္ခြဲေရးကို အလိုမရွိ၊ မနွစ္သက္ေခ်။ သို့ေသာ္ ေရွ့အလားအလာ၌ ဟိနၵူ မူဆလင္တို့ စိတ္ဝမ္းကြဲမႈကိုသာ ျမင္ေနရ၍ ခြဲေရးကို လက္ခံလိုက္ရသည္။
ဟိနၵူ မူဆလင္ အဓိကရုဏ္း
ဤအတြင္း ၁၉၄၇ ခုနွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ကာလကတၱားျမို့၌ ဟိနၵူ မူဆလင္ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ျပန္ေလရာ ဂနၵီသည္ အစာငတ္ခံျပန္ေလသည္။ အဓိကရုဏ္း ေနာက္ထပ္မျဖစ္ပြားေစရပါဟု ေခါင္းေဆာင္တို့က အာမခံေသာေျကာင့္ အစာကို ျပန္၍စားသည္။ သို့ေသာ္လည္း ၁၉၄၈ ခုနွစ္ ဇနၷဝါရီလတြင္ ဟိနၵူ မူဆလင္ အဓိကရုဏ္း ျပန္၍ ျဖစ္ျပန္ေလသည္။ ထို့ေျကာင့္ ဇနၷဝါရီ ၁၃ ရက္ေန့တြင္ အစာငတ္ခံျပန္သည္။ ယင္းသို့ အစာငတ္ခံ၍ နာရီေပါင္း ၁၇၁ နာရီနွင့္ ၄၅ မိနစ္ ေစ့ေသာအခါ ဟိနၵူ၊ ဆစ္ခ္နွင့္ မူဆလင္ေခါင္းေဆာင္တို့သည္ သင့္ျမတ္ညီညြတ္ေရး ကတိကို ဂနၵီအား ေပးျကသျဖင့္ ဂနၵီသည္ အစာကို ျပန္၍ စားျပန္သည္။ ဇနၷဝါရီလ ၂၁ ရက္ေန့တြင္ ဟိနၵူ လူငယ္တစ္ဦးသည္ ဟိနၵူ မူဆလင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို မလိုလားေသာ ဆနၵကို ျပသည့္အေနနွင့္ ဂနၵီ၏ ေနအိမ္အနီး၌ ဗံုးေဖာက္ခြဲသည္။ ဂနၵီသည္ ထိုသူငယ္အား အျပစ္မွ ခြင့္လွြတ္ပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံေလသည္။
ဂနၵီလုပ္ျကံခံရ
ဇနၷဝါရီလ ၃၀ ရက္ေန့ ညေန ၅ နာရီ ၁၀ မိနစ္အခ်ိန္တြင္ ဂနၵီသည္ ေဒလီျမို့ရွိ သူ၏ ဗီယာလာေနအိမ္၌ ဘုရားဝတ္ျပုရန္ အလာတြင္ ဟိနၵူ လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဂတ္ေဆးဆိုသူသည္ ဂနၵီအား ေျခာက္လံုးပူးနွင့္ သံုးခ်က္ပစ္သည္။ ဂနၵီသည္ နာရီဝက္ခန့္အျကာတြင္ အနိစၥေရာက္ေလသည္။ ေနာက္တစ္ေန့၌ ဂနၵီ၏ ရုပ္ကလာပ္ကို ေနအိမ္မွ ယမုန္နာျမစ္ကမ္းေျခသို့ ပို့ေဆာင္ျကျပီးလွ်င္ မီးသဂၤျိုဟ္၍ ဂနၵီ၏ ျပာကို ယမုန္နာေရအယဉ္၌ ေမွ်ာလိုက္ျကေသည္။
Ref: Wiki
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment