အေဆြ
စာဖတ္တတ္တယ္ ဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္ သိပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ေရွ႕က
စာေၾကာင္းကိုဖတ္ခဲ့ၿပီး အခု ဒီစာ ေၾကာင္းကိုပါ အဆံုးအထိ လိုက္ဖတ္ေန လို႔ေလ။
ဒါက ကြၽန္ေတာ္ အဓိက သိခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိက အေနနဲ႔ အေရးတႀကီး သိခ်င္တာက
အေဆြဟာ ဘဝအတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ စာဖတ္တတ္တဲ့သူ ဟုတ္သလား ဆိုတာပါ။
ဒါနဲ႔
တစ္ဆက္တည္း ေမးစရာေလးေတြ ဆက္တိုက္ရွိပါ ေသးတယ္။ အေဆြက ဖတ္ၿပီးတဲ့စာကို
ဘဝမွာ အသံုးဝင္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ အသံုးခ်တတ္တဲ့ သူလား။ ေသေသခ်ာခ်ာ
မွတ္မွတ္သားသား မဖတ္ဘဲ "ခုဖတ္၊ ေတာ္ၾကာေမ့" ျဖစ္တတ္တဲ့ သူမ်ဳိးလား။
အေဆြျဖင့္ ဒါကို ဖတ္ၿပီးပါၿပီဆိုၿပီး တျခား သူေတြကို အရသာခံ
ဂုဏ္ယူေျပာဆိုဖို႔ အတြက္ ဖတ္တဲ့သူမ်ဳိးလား။ အေပၚယံေလးေတြ လွ်ပ္ဖတ္
မွတ္သားၿပီး ေလလံုးထြား သံုးသပ္ျပတတ္တဲ့ စာဖတ္သူမ်ဳိးလား။ အေဆြ႕
ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဧရိယာေလး အတြက္ စကားလံုးေတြနဲ႔ အယူအဆေတြကို
ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ အျဖစ္ အသံုးျပဳ႐ံု စာဖတ္တဲ့
သူမ်ဳိးလား။
အခုေမးလိုက္တဲ့
ေမးခြန္းေတြထဲက ဘယ္ေမးခြန္း မဆို "ဟုတ္ကဲ႔ ကြၽန္ေတာ္/ ကြၽန္မက
အဲဒီလိုသူမ်ဳိးပါ" လို႔ ျပန္ေျဖျဖစ္ ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အေရး မႀကီးလွပါဘူး။
လူအမ်ားစုကိုက ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရဖို႔အတြက္ စာဖတ္ေနၾကတာေလ။ ဒါမဆန္းပါဘူး။
စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ အထဲကေန လူအမ်ားစုက ဆြဲထုတ္ ယူဖတ္ေနၾကတာ ေတြဟာ
ဝတၳဳေတြ ျဖစ္ေနတာကို အေဆြ ကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ႀကံဳဖူးပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆန္း
သလားဆိုေတာ့ ဒါလည္း မဆန္းပါဘူး။ ဆန္းတာက ႏွစ္ရွည္လမ်ား စာေတြဖတ္ခဲ့ၿပီး
ဖတ္ခဲ့တဲ့စာေတြကို ဘဝအတြက္ အက်ဳိးရွိ ေအာင္ အသံုးမခ်တတ္ခဲ့ရင္ ဒါမွမဟုတ္
ဘဝအတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ စာအုပ္စာေပ ေတြကို ေရြးခ်ယ္ မဖတ္တတ္ ခဲ့ရင္ေပါ့ေလ။
တစ္ခါတေလ
ေတာ့လည္း အေရးႀကီးတဲ့ စာအုပ္ေတြကို မထင္မွတ္ဘဲ ဖတ္ခဲ့ မိတာမ်ဳိးေတြ ဘဝမွာ
ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါ တယ္။ ဘဝေနထိုင္နည္း လက္စြဲစာအုပ္၊ စီးပြားေရး လက္စြဲ
စာအုပ္၊ တစ္ကုိယ္ေရ တစ္ကာယ တိုးတက္မႈ လမ္းညႊန္စာအုပ္၊ သိပၸံေရးရာ စာအုပ္၊
လက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာ အေရးအရာေတြကို ေဝဖန္ သံုးသပ္ ျပထားတဲ့ သုေတသနက်မ္း
စတာေတြေပါ့ေလ။ စာအုပ္ေကာင္းေတြရဲ႕ အဓိက အဆံုးသတ္ အေၾကာင္းအရာ သညာေတြကေတာ့
တျခား သူေတြ ဘာလုပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ဘာဆက္လုပ္ သင့္ၾကတယ္
ဆိုတာကို ျပညႊန္းထားတာပါ။ နယ္ပယ္ က်ယ္က်ယ္ ဝယ္ဝယ္အထိ ထင္ရွားေအာင္ျမင္ေနသူ
ေတြဟာလည္း ဒီလို စာအုပ္မ်ဳိးေတြကိုသာ ေရြးခ်ယ္ဖတ္႐ႈေလ့ရွိၾကတာပါ။
ဒီေနရာမွာ
အလ်ဥ္းသင့္လို႔ စီးပြားေရး လမ္းညႊန္စာအုပ္ေတြကို အစဥ္တစိုက္ ေရးသားေနတဲ့
စာေရး ဆရာ ဆသ္ေဂၚဒင္ရဲ႕ "စီးပြားေရး စာအုပ္ေတြကို ဘယ္လိုဖတ္မလဲ" စာအုပ္ထဲက
အခ်က္သံုးခ်က္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံး ဆြဲထုတ္ ျပသပါရေစ။ စီးပြားေရး လမ္းညႊန္စာအုပ္
ေတြကို ဖတ္ၿပီးရင္ -
(၁) အေဆြ႕ ဘဝမွာ အနည္းဆံုး အေတြ႔အႀကံဳ အေျပာင္းအလဲ သံုးခုရွိကို ရွိရမယ္။
(၂) စာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီး မွတ္စုေတြ ထုတ္မယ့္အစား "ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ရန္ စာရင္းေတြ" ကို ခ်ေရးထား ရမယ္။
(၃)
အေဆြ ဖတ္ၿပီးသြားၿပီဆိုရင္ တျခားတစ္ေယာက္ကို လက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္တဲ့
စာအုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ရမယ္။ ဒီသံုးခ်က္နဲ႔ ညီမွသာ အေဆြဖတ္တဲ့ စီးပြားေရး
လမ္းညႊန္ စာအုပ္ဟာ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ျဖစ္ မယ္လို႔ ေဂၚဒင္ကဆိုပါတယ္။
ေဂၚဒင္ရဲ႕ အခ်က္ သံုးခ်က္ကို ထုတ္ႏုတ္ျပရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘယ္လို နယ္ပယ္
အမ်ဳိး အစားကို ရည္ရြယ္ေရးသားထားတဲ့ စာအုပ္ မ်ဳိးမွာမဆို အခေၾကးေငြ ရလိုမႈ
အတြက္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း စာေရးသားသူေတြ ဒုနဲ႔ ေဒး ရွိေနတတ္တာမို႔ အနည္းဆံုး
ဒီသံုးခ်က္ ေလာက္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္မွသာ ဖတ္သူကို အက်ဳိးရွိေစတဲ့ စာအုပ္မ်ဳိး
ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိတယ္ဆိုတာကို ေျပာျပခ်င္လို႔ပါ။
စာအုပ္
စာေပကို နည္းမွန္ လမ္းမွန္နဲ႔ အက်ဳိးရွိရွိ ဖတ္မွတ္တတ္ေအာင္ ဒတ္စတင္
ဝက္စ္က နည္းလမ္း ၁၂ ခ်က္တိတိ ေရးသား ခဲ့ဖူးတာေလး ရွိပါတယ္။ သူက ဝါရင့္စာဖတ္
သမား တစ္ဦးသာမက အေမရိကန္ စာေရး ဆရာ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုင္ရာ မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္၊ UNLV Barrick ျပတိုက္ရဲ႕ ပစၥည္း
စုေဆာင္းေရး မန္ေနဂ်ာနဲ႔ လက္ေထာက္ ျပတိုက္ေရးမွဴးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၆
ခုႏွစ္ကေန ယခုလက္ရွိ အထိ နီဗားဒါး တကၠသိုလ္မွာ အခ်ိန္ပိုင္း နည္းျပဆရာ
တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနသူလည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ သူေရးသားထားတဲ့ ၁၂ ခ်က္ကို
အေဆြ႕အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္ ထင္လို႔ ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
(၁) စာညႇပ္ႀကိဳး၊ စာညႇပ္ကတ္ျပားလိုမ်ဳိး စာညႊန္းကတ္ေတြကို အသံုးျပဳပါ။
အေဆြ
စာဖတ္ ေနစဥ္မွာ တစ္ခုခု ေရးမွတ္ခ်င္လာရင္ ဒီနည္းလမ္းက အသံုးဝင္
အက်ဳိးရွိပါတယ္။ ကူးစရာရွိတဲ့ စာမ်က္ႏွာ ဒါမွမဟုတ္ မွန္၊ မမွန္ကို ျပန္လည္
ဆန္းစစ္ လိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ပါတဲ့ စာမ်က္ႏွာ မ်ဳိးေတြကို အတိုေကာက္ေလး
စာတို႔ေရးၿပီး စာညႊန္းကတ္ေလးနဲ႔ မွတ္ထားလိုက္ရင္ စာဖတ္ရွိန္ မပ်က္ဘဲ
ဆက္ဖတ္လို႔ ရတယ္ေလ။ စာ တစ္အုပ္လံုး ဆံုးေအာင္ ဖတ္ၿပီး သြားရင္ေတာ့ အေဆြ
မွတ္သားထားခဲ့တဲ့ စာညႊန္းကတ္ေလးေတြ အတိုင္း အေဆြ လုပ္ခ်င္တာကို စိတ္ေအး
လက္ေအး လုပ္လို႔ ရၿပီေပါ့။
(၂) အေဆြ႕စိတ္ထဲက တစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္လင့္ထားမိတဲ့ စာအုပ္မ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္ပါ။
ေရာင္းေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့
စာအုပ္မ်ဳိးတိုင္းကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အထဲမွာ ပါဝင္တဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာတာပါ။ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို မဖတ္ခင္မွာ
အေဆြ႕ကိုယ္ အေဆြ ျပန္ေမးၾကည့္ပါ။ “ဒီ စာအုပ္ထဲကေန ဘယ္လို အေၾကာင္း
အရာမ်ဳိး၊ ဘယ္လို အေတြးအေခၚမ်ဳိး ငါရရွိ ႏိုင္မွာလဲ”။ ေကာင္းမြန္
အက်ဳိးရွိမယ့္ တစ္ခုခု ကို ေမွ်ာ္လင့္မိတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလို
စာအုပ္မ်ဳိးကို ေကာက္သာ ဖတ္လိုက္ပါေတာ့။
(၃) မွတ္စုထုတ္ျခင္း၊ တို႔ထားျခင္း၊ ေတးထားျခင္းမ်ား က်င့္သံုးေပးပါ။
စာအုပ္
တစ္အုပ္ကို အေဆြဖတ္ၿပီး တာနဲ႔ အဲဒီစာအုပ္ရဲ႕ ဆိုလိုရင္း အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို
ခ်ေရးတတ္တဲ့ အက်င့္ကို ေမြးျမဴပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုးကားဖို႔ အတြက္ မ်ဥ္းသားထား
တာမ်ဳိး၊ ေရာင္စံု မင္တံနဲ႔ ျခယ္သထားတာမ်ဳိး လုပ္ၾကည့္ပါ။ ဒါမွ
မဟုတ္ေသးရင္လည္း အခန္းစဥ္ အလိုက္ မွတ္စု ထုတ္တာမ်ဳိး လုပ္ၾကည့္ပါ။ အေဆြ႕ရဲ႕
ကိုယ္ပိုင္ မွတ္စု စာအုပ္မွာ ခ်ေရး ဒါမွမဟုတ္ ဘေလာ့ဂ္ တစ္ခုခုမွာ
တင္လိုက္ေပါ့။ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြက အေဆြ႕ရဲ႕
လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္စြက္ ေပးပါလိမ့္မယ္။
(၄) ဖတ္ထားတဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုပါ။
အေဆြဖတ္မွတ္
ထားမိတဲ့ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္မႈ မဟာဗ်ဴဟာ ပံုစံသစ္ အေၾကာင္း ကို အထက္
အရာရွိနဲ႔ ေဆြးေႏြးေျပာဆို ၾကည့္ပါ။ အေပါင္းအသင္း ေတြနဲ႔ ဆံုတဲ့ အခါ
စိတ္ဝင္စားဖို႔ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အတိတ္ သမိုင္း စာအုပ္ တစ္အုပ္ အေၾကာင္းကို
ေျပာဆို ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါ။ စာဖတ္သူ မ်ဳိးစံုဟာ သူတို႔ရဲ႕ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မႈေတြ
အေပၚ မူတည္ၿပီး ဖတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ကြဲျပားၾကပါတယ္။ ဖတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြ အေပၚ
မူတည္ၿပီး ရရွိတဲ့ အေတြးအေခၚ ေတြနဲ႔ အယူအဆပိုင္းေတြပါ ကြဲျပားတတ္ၾက ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုျခင္းဟာ မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚ ေတြရဲ႕
ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံုမႈ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေန ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့ ရလဒ္ႀကီး
ႏွစ္ခုကေတာ့ လွပတဲ့ အေတြးအေခၚ အခ်ိတ္ အဆက္နဲ႔ ႀကီးမားကြဲျပားတဲ့ အေတြးအေခၚ
အကြာအဟတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက သိထားရမွာကေတာ့ အယူမွား၊ အစြဲမွား ေတြကို
စာဖတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးျခင္းနဲ႔သာ ေခ် ဖ်က္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုပါ။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္
ျခင္းကေနပဲ အယူမွား၊ အစြဲမွားေတြကို ရရွိ ႏိုင္တာကိုလည္း
ေမ့မထားပါနဲ႔ဦးေနာ္ - အေဆြ။
(၅) အေၾကာင္းအရာ ေကာင္းေတြကို သင္ျပလမ္းညႊန္ေပးပါ။
အေဆြ
ဖတ္မွတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ထဲက ေကာင္းမြန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အေဆြ႕လို စာ
မဖတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြဆီ ေရာက္ေအာင္ သင္ျပ လမ္းညႊန္ေပးသင့္ ပါတယ္။ ဒီအတြက္
အေဆြက စာသင္ၾကားေပးဖူးတဲ့ ဆရာ တစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ မလိုပါ ဘူး။ အဲဒီလို
သင္ျပ လမ္းညႊန္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး တစ္ခုခု ရရွိလာရင္သာ လက္
မလႊတ္ပစ္ဘဲ အေဆြ ကိုယ္တိုင္ ေကာက္သင္းေကာက္လိုက္စုခဲ့ရတဲ့ သညာအသိ ေတြကို
ျဖန္႔ေဝေပးပါ။ အဲဒီလို အခြင့္အေရး ကို အေဆြကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးယူလို႔လည္း
ရပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာ အေဆြက ဦးေဆာင္ၿပီး စာေပေဆြးေႏြးပြဲေလး လုပ္ပါ။
ရပ္ကြက္ စာၾကည့္တိုက္မွာ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ ေလးလုပ္ပါ။ ဒီကိစၥက
စာဖတ္သမားတိုင္းနဲ႔ ေတာ့ မလိုက္ဖက္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ သိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ကို ေရြးၿပီး တျခားသူေတြကို သင္ျပေပးဖို႔ အတြက္
စာေပေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခု လုပ္တာဟာ အေဆြက အဲဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္ေလာက္
ေက်ေက်ညက္ညက္ သိထားတယ္ ဆိုတာကို ျပသရာေရာက္တယ္ဆိုတာ မေမ့လိုက္ပါနဲ႔။
(၆) ဝါက်ဖြဲ႕စည္းပံုေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ဖတ္ပါ။
စာေရးဆရာက
သူေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္ေတြကို သူကြၽမ္းက်င္တဲ့ ဝါက်
တည္ေဆာက္ပံု သဏၭာန္ အတိုင္း ေရးသား ထားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စာေရး ဆရာေတြဆီကေန
အခ်က္အလက္ ခ်ိတ္ဆက္ပံုေတြကို ရယူႏိုင္ ပါတယ္။ အေဆြ႕ရဲ႕ မွတ္ဉာဏ္ အတြက္
အေထာက္အကူျဖစ္မွာပါ။
(၇) Google မွာ ရွာေဖြေလ့လာဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။
ဒီေန႔ေခတ္မွာ
စာေရးဆရာေတြ အေၾကာင္းကို Website ေတြမွာ ရွာေဖြ ေလ့လာဖို႔ဆိုတာ
လြယ္မွလြယ္ပါပဲ။ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေဝၿပီးသမွ် စာအုပ္ေတြကိုလည္း e-book အျဖစ္
ရွာဖို႔ လြယ္ပါတယ္။ စာေရး ဆရာရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ Website မွာလည္း သူနဲ႔
စကားေျပာဆိုႏိုင္ခြင့္ကို အေဆြ ရရွိႏိုင္ပါ ေသးတယ္။ ဝါသနာတူ
မိတ္ေဆြေတြနဲ႔လည္း အဲဒီ Website ေတြမွာ ဆံုစည္းေဆြးေႏြး ႏိုင္တယ္ေနာ္။
Google ကို အသံုးခ်ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။
(၈) စာဖတ္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ယူပါ။ စာျမန္ျမန္ ဖတ္ခ်င္တဲ့သူဟာ စာျမန္ျမန္ဖတ္လို႔ ရကိုရတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း
ဒီေန႔ေခတ္မွာ "စာဖတ္ရွိန္ျမႇင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြ" ကို လူႀကိဳက္မ်ားလာၾက
တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္တာ ျမန္လြန္းလို႔ အသိသညာေတြကို သူမ်ားထက္ပိုၿပီး
ျမန္ျမန္ရရွိေနတဲ့ သူေတြကိုေတာ့ အေဆြ ေတြ႔ဖူးဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ
ဆိုေတာ့ စာဖတ္တာတို႔၊ စာေပေလ့လာတာ တို႔ဟာ ထိုက္သင့္တဲ့အခ်ိန္ ယူကိုယူရပါ
တယ္။ စာဖတ္တာ၊ စာေပေလ့လာတာနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း တြဲေနေလ့ရွိတာက “ျပန္ လွန္ေတြးေခၚ
စဥ္းစားျခင္း” ပါ။ မိနစ္ ၂၀ စာဖတ္မယ့္အစား ၁၅ မိနစ္သာ စာဖတ္ၿပီး
ငါးမိနစ္ကို “ျပန္လွန္ေတြးေခၚ စဥ္းစားျခင္း” ျပဳပါ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း
အခန္းတစ္ခန္း ၿပီးတိုင္း ျပန္လွန္ေတြးေခၚ စဥ္းစားက်င့္ကို ျပဳပါ။ စာဖတ္တာဟာ
အခ်ိန္ယူရတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဂ႐ုျပဳပါ။
(၉) ဖတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြကို စစ္ေၾကာမႈ ျပဳပါ။
ေရွးတုန္းကတကယ္ျဖစ္ခဲ့လို႔
စာေရး ဆရာက တကယ္ေရးသားခဲ့တာေပါ့ ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြကို နားမေယာင္မိပါေစနဲ႔။
စာအုပ္ေတြထဲမွာ ေရးသားထားတိုင္း အမွန္ တရားေတြလို႔ ဆိုလို႔မရပါဘူး။
“စာေရးဆရာ က ဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္လိုလုပ္သိသလဲ” ၊ “သူအမွန္အတိုင္း ေျပာေနတာေရာ
ဟုတ္ရဲ႕လား” စသျဖင့္ စစ္ေၾကာသင့္ပါတယ္။ ဒီကိစၥအတြက္ စာေရးဆရာေတြရဲ႕
အတၳဳပၸတၱိ ေတြက အေထာက္အကူျပဳ ေပးႏိုင္ပါတယ္။
(၁ဝ) ဖတ္ရမယ့္ စာအုပ္စာရင္း၊ ဖတ္လို႔ မၿပီးေသးတဲ့ စာအုပ္စာရင္းေတြကို ခ်ေရး ထားပါ။
အေဆြက
တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္ပဲ ဖတ္ရေသးတဲ့ စာအုပ္ စာရင္းနဲ႔ ဖတ္ကို ဖတ္မယ္လို႔
ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ စာရင္းေတြ ကို ခ်ေရးၿပီး ေဆာင္ထားပါ။ ဒါမွမဟုတ္
စာေရး ဆရာ စာရင္းကို ေပါ့ေလ။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ စာအုပ္ေတြကို
ဖတ္ႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္အခါ၊ အခြင့္အေရးဟာ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္အခါမွ ေပၚေပါက္လာႏိုင္
တယ္ဆိုတာကို အေဆြ ႀကဳိသိႏိုင္ဖို႔ ခက္ခဲ လို႔ပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္း
တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ထိုင္ေစာင့္ေနရတဲ့ အခါမ်ဳိး၊ ခရီးရွည္ တစ္ခု ကို ကား၊
ရထားစီးၿပီး သြားရတဲ့ အခါမ်ဳိး၊ ႐ံုးမွာ လုပ္စရာေတြ ပါးေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိး
စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ ေၾသာ္ - အေရးႀကီးတာ တစ္ခု က်န္ေသးတယ္။ စာေရး ဆရာေတြက
ဖတ္ဖို႔ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားတဲ့ စာအုပ္ နာမည္ေတြကိုလည္း စာရင္းထဲ ထည့္ေရးဖို႔
မေမ့နဲ႔ေနာ္ - အေဆြ။
(၁၁) ယခင္က မဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ စာေပ အမ်ဳိး အစားေတြကို ေရြးခ်ယ္ဖတ္႐ႈၾကည့္ပါ။
ပံုမွန္အားျဖင့္
ဖတ္ေလ့ ဖတ္ထ မရွိခဲ့ တဲ့ စာေပ အမ်ဳိးအစားေတြကို အေျပာင္း အလဲ လုပ္ၿပီး
ဖတ္႐ႈၾကည့္ပါ။ စာအုပ္ အငွား ဆိုင္ေတြ၊ စာအုပ္ အေရာင္းဆိုင္ေတြနဲ႔
စာၾကည့္တိုက္ေတြမွာ အရင္က အေဆြ ေျခမခ်ခဲ့ဖူးတဲ့ စာအုပ္တန္းေတြဘက္ကို
ေျခခ်ၾကည့္လိုက္ပါ။ လံုးဝ ဖတ္လို႔ မေကာင္း ပါဘူးဆိုတဲ့ စာအုပ္ သတင္းေတြကို
ဂ႐ု မမူဘဲနဲ႔ တကယ္ ဖတ္႐ႈထားတဲ့ အေဆြ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီက မွတ္ခ်က္ေတြကို
ေတာင္းၾကည့္ပါ။ အေဆြ႕ရဲ႕ ခံစားစိတ္က တကယ္ လိုအပ္ ေတာင့္တေနတဲ့ စာအုပ္
တစ္အုပ္ကိုသာ ေကာက္ဖတ္မိလိုက္လို႔ ကေတာ့ ႀကီးက်ယ္တဲ့ အံ့ၾသေပ်ာ္ရႊင္မႈကို
ပိုင္ဆိုင္ ရရွိၿပီေပါ့။ ဒါတင္မကေသးဘဲ ထူးျမတ္ တဲ့ ဉာဏ္ပညာေတြကိုပါ
ထပ္ေဆာင္းရရွိ ႏိုင္ေသးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေမ့လိုက္နဲ႔ ေနာ္ - အေဆြ။
(၁၂) အေဆြ႕ဉာဏ္က လိုက္မမီႏိုင္မႈကို လက္ခံပါ။
အေဆြျမည္းစမ္းၾကည့္တဲ့
စာအုပ္က အေဆြ႕အတြက္ အက်ဳိး မရွိ၊ အသံုး မဝင္ရင္ ဆက္မဖတ္ဘဲ ခ်သာ
ထားလိုက္ပါ။ စိတ္ ဉာဏ္ ကြန္႔ျမဴးစရာထက္ ပိုလြန္ေနတဲ့ တခ်ဳိ႕ေသာ
စာအုပ္ေကာင္းေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါ ေသးတယ္။ အဲဒီ စာအုပ္ေတြက်ေတာ့လည္း
ဖတ္႐ႈဖို႔ အတြက္ ဉာဏ္ပညာ အတိုင္း အဆ တစ္ခု အထိ ေရာက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ အေဆြ႕ကို စိတ္ပင္ပန္းေလးလံစြာ နဲ႔ စာရြက္ တစ္ရြက္ၿပီး
ေနာက္တစ္ရြက္ကို ဆက္လွန္ဖို႔ ေသာကေရာက္ေစတဲ့ စာအုပ္ မ်ဳိးကိုလည္း အခ်ိန္
အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိ မဖတ္ဘဲ ခ်ထားလိုက္ပါ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွ ႀကိဳးစားၿပီး
ထပ္ဖတ္ၾကည့္ပါ။
ဒါမွ
မဟုတ္ရင္လည္း စာဖတ္သက္ဝါရင့္တဲ့ စာဖတ္သမားတစ္ဦး ဆီက ဘယ္လို ဖတ္သင့္ပါတယ္
ဆိုတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြကို ေတာင္းခံအသံုးခ်ၾကည့္ပါ။ ဘယ္လိုလဲ - အေဆြ။
ကြၽန္ေတာ္က ဒီနည္းလမ္း ၁၂ ခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္ အသံုး ခ်ဖူးၿပီး
အက်ဳိးရွိတာေၾကာင့္ ေဝမွ်လိုက္တာ။ အေဆြ႕အတြက္ ဘယ္လိုေနမလဲ မသိဘူး။
ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ အထင္ေတာ့ တခ်ဳိ႕ အခ်က္ေတြကို အေဆြ အသံုးခ်ဖူးေကာင္း
ခ်ဖူးပါလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕ ဘဝမွာ အခ်ိန္ဟာ အင္မတန္
တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။ ဒီေန႔ ေခတ္ရဲ႕ မ်ားေျမာင္လွတဲ့ စာအုပ္ေတြထဲမွာ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖတ္႐ႈစရာမလိုတဲ့ စာအုပ္ေတြ ကလည္း အမ်ားအျပားကို ရွိေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အက်ဳိး ရွိမယ့္ စာအုပ္ေတြနဲ႔သာ
အသံုးခ်သင့္ပါ တယ္။ ရသပိုင္းကိုေရာ သုတပိုင္းကိုပါ ေျပာတာေနာ္။ ဒါက ပထမ
အဆင့္ေပါ့။ ဒုတိယ အဆင့္ကေတာ့ စာအုပ္ေကာင္းေတြ လက္ထဲေရာက္ေနရက္နဲ႔ နည္းမွန္
လမ္းမွန္ မဖတ္တတ္ခဲ့ရင္ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ျပန္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ေတာ့ အထက္မွာ
ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ နည္းလမ္း ၁၂ ခ်က္ကို အသံုးျပဳၾကည့္ဖို႔ အၾကံျပဳပါရေစ။ ကဲ ...
ကြၽန္ေတာ့္ေဆာင္းပါး လည္း အတန္အသင့္ ရွည္လြန္းေနၿပီမို႔ အေမရိကန္ကဗ်ာဆရာ
Wystan Hugh Auden (1907-1973) ရဲ႕ စကားေလး တစ္ခြန္းနဲ႔ အဆံုးသတ္လိုက္
ပါရေစ။
Some books are undeservedly forgotten; none are underservedly remembered.
တခ်ဳိ႕ေသာ စာအုပ္ေတြကို ေမ့ေဖ်ာက္ဖို႔ရာ မထိုက္တန္။ စာအုပ္ မွန္သမွ် ကိုလည္း မွတ္သားဖို႔ရာ မထိုက္တန္။
Credit to : THE VOICE JOURNAL
Credit to : THE VOICE JOURNAL
No comments:
Post a Comment